Studienteilnehmer gesucht

Das MPI für biologische Kybernetik sucht für einige seiner wissenschaftlichen Experimente Studienteilnehmer Öffnet einen internen Link im aktuellen Fenster[mehr].

Aktuellste Publikationen

Spetter MS, Malekshahi R, Birbaumer N, Lührs M, van der Veer AH, Scheffler K, Spuckti S, Preissl H, Veit R und Hallschmid M (Mai-2017) Volitional regulation of brain responses to food stimuli in overweight and obese subjects: a real-time fMRI feedback study Appetite 112 188–195.
Weick S, Völker M, Hemberger K, Meyer C, Ehses P, Polat B, Breuer FA, Blaimer M, Fink C, Schad LR, Sauer OA, Flentje M und Jakob PM (Februar-2017) Desynchronization of Cartesian k-space sampling and periodic motion for improved retrospectively self-gated 3D lung MRI using quasi-random numbers Magnetic Resonance in Medicine 77(2) 787–793.
Avdievich NI, Hoffmann J, Shajan G, Pfrommer A, Giapitzakis IA, Scheffler K und Henning A (Februar-2017) Evaluation of transmit efficiency and SAR for a tight fit transceiver human head phased array at 9.4 T NMR in Biomedicine 30(2) 1-12.
Schuenke P, Paech D, Koehler C, Windschuh J, Bachert P, Ladd ME, Schlemmer H-P, Radbruch A und Zaiss M (Februar-2017) Fast and Quantitative T1ρ-weighted Dynamic Glucose Enhanced MRI Scientific Reports 7(42093) 1-10.
Kumar VJ, van Oort E, Scheffler K, Beckmann CF und Grodd W (Februar-2017) Functional Anatomy of the Human Thalamus at Rest NeuroImage 147 678–691.

Die Abteilungen und ihr jeweiliger Forschungsschwerpunkt